Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Favorit: Tights

Klicka på bilderna för att komma direkt till tightsen blacc

blaccc

blac

Fick hem dessa snyggingar för ett tag sedan och de har blivit mina nya favoriter!
Utöver att de ser helgrymma ut så är de också otroligt sköna och töjbara. De har en perfekt höjd på midjan utan att åka ner vilket jag trodde de skulle göra eftersom de ändå har en relativt smal resår, men de sitter som berget under hela passet. Som ni ser är de heller inte ett dugg genomskinliga, har tröttnat så på tights som man knappt kan gå ett steg i utan att flasha sina trosor….

Såg att de kommit med rosa resår nu och här är direktlänk till tightsen, de är normala i storleken och jag har Small som vanligt. Shoppa lugnt :*

Kommentera (2)

Kommentera

  1. josefin

    Nu har mina tights landat i brevinkastet. De var verkligen squat safe :D.
    Var kommer toppen ifrån? Snyggt med figursytt till tightsen.

Se fler...
Annons

Video – Booty workout in Mauritius

YouTube Preview Image
Kommentera (0)

Kommentera

Annons

Mauritius

belle mare plage

Utsikt från vårt hotell ”Constance Belle Mare Plage” 

 

Nu är jag tillbaka i Sverige efter en helt fantastisk resa i Mauritius. Kan knappt beskriva hur vacker denna ö är, den kallas ju paradisön av en anledning liksom. Kan heller inte beskriva vilken underbar pojkvän jag har som gav mig detta i födelsedagspresent, är så otroligt tacksam över att få uppleva detta med honom vid min sida <3

Har tagit hundratals bilder som jag håller på att kolla igenom, kommer självklart dela med mig av några här om det skulle vara någon (mer än min mamma) som är intresserad av att se ;)

Ville i alla fall bara kika in här och berätta att jag lever och hålla bloggen lite i liv under denna sommar!

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

Norrköping + bota förkylning

Hej där, har varit på besök i min hemstad Norrköping senaste dagarna. Fick äntligen träffa min familj och mina vänner, var galet kul att vara tillbaka även om det bara blev 5 dagar denna gång. Nu är jag hemma för att jobba och ta hand om min medryttarhäst för sista gångerna. Valde att sluta med hästen eftersom det blev för dyrt och tog för mycket av min tid som jag hellre lägger på annat, så nu är det full fokus på annat istället!

Jag tog också med mig en förkylning från Norrköping så har bara vilat sedan jag kom hem, igår blev dock lite lite minigolf som jag faktiskt inte förlorade!!

Nu ska jag bara försöka bli frisk så jag inte behöver dö på jobbet i helgen, har kört stenhårt på att försöka bli frisk och jag kan ärligt säga att det nog funkar. Lite tips: 

Gurgla koksaltlösning 
Drick massor med vatten
Ät apelsin 
Drick C-vitamin brustablett och resorb
Frisk luft
VILA!! 
Har även köpt ”Enchinagard” som är röd solhatt, har bevisat att lindra förkylning och just nu gör jag typ allt för att bli lite friskare

nooo

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

Tre favoritövningar för rumpan

Dessa tre är i princip alltid med på mina benpass, i lite olika variationer. Bäst bäst bäst!
//
These three are basically always in my leg workout in different variations. Best Best Best !

 

Knäböj – fokus på att trycka ner hälarna i marken, jag får bättre form och träff utan skor. Böjer knäna minst 90 grader men inte djupare än jag kan ha en rak rygg under hela övningen, tycker också jag får bättre kontakt med rumpan om jag inte ”sätter mig ner”.
Men det är en smaksak :)
//
Squats – focus on pressing your heels into the ground, I get better form and hit without shoes. Bend your knees 90 degrees but not deeper than you can have a straight back throughout the exercise , also think I get better contact with the glutes if I do not ” sit down to the bottom ” . But it is a matter of taste :)

böj1 böj2
Höflyft – Skulle säga den absolut bästa övningen om man vill jobba mest rumpa och baksida. Tryck med hälarna, se till att fötterna är nära rumpan och jobba med höfterna. Kan ta ett tag innan man får kontakt, men jag brukar alltid få ”kramp” i rumpan sista seten så jobba på bara!
//
Hip thrust – Would say the absolute best exercise if you want to work most buttocks and backside . Press with your heels , make sure your feet are near your butt and work your hips . Can take a while to get it right , but I always get ”cramp” in the glutes last sets so keep pushing! höft1 höft2
Rumänska marklyft – ungefär som raka men här böjer man mer på benen vilket gör att rumpan aktiveras mer. Som med alla övningar där man vill få kontakt med rumpan, tryck ner hälarna. Ryggen rak hela övningen och böj lite mer på knäna för att undvika att ryggen blir som en banan. Denna med ett ben i taget (och lite lägre vikter) är också en riktigt grymmis!
//
Romanian deadlifts – Almost like straight deadlifts but here you bend the legs more which makes the glutes more activated . As with all exercises where you want to connect with your butt, push your heels down . Back straight throughout the exercise and bend a little more on your knees to avoid bend your back like a banana . This with one leg at a time ( and a little lower weights) is also a really great exercise!

mark1 mark2

Kommentera (4)

Kommentera

  1. Alexandra

    Bra tips! Jag brukar också köra knäböj, höftlyft och marklyft. Sen gillar jag också att avsluta med 10 utfallssteg (med lite lättare vikt) med stång på nacken och 10 knäböj. Vila, och sen 2 gånger till. Då är jag heeeelt slut i rumpa och ben :)

  2. Anna

    Är höftlyft lika effektiva om man gör dem i legextensionmaskinen? Känns mycket bekvämare så än med stång.

Se fler...
stats