Mina kosttillskott | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Mina kosttillskott

Det här med kosttillskott har ju blivit väldigt vanligt nu för tiden, enligt mig behövs det egentligen inga speciella tillskott om man äter bra och näringsrik mat, får i sig tillräckligt med proteiner och inte tränar/tävlar på elitnivå. 
Jag själv använder inte alls särskilt många kosttillskott, men det finns vissa jag gillar och det är alltså dessa jag anänder mig av:

 

Till frukost tar jag alltid en “MP MAX Elle Active Woman” , som är en multivitamin speciellt framtagen för aktiva kvinnor. 
Jag tycker själv att jag har mer energi, finare hy och har faktiskt inte varit sjuk sedan jag började använda dom. Vet inte om det är den enda bidragande faktorn men så länge jag mår bra av dom så kommer jag självklart fortsätta!  
Via länken hittar ni multivitaminerna (räcker i 2 månader, burkarna kan se olika ut men samma innehåll) –> MULTIVITAMIN

multi

Innan träning kan jag ibland ta någon form av pwo, alltså något som verkar uppiggande.
Oftast blir det koffeintabletter, koffeinpulver (smakar inte jättegott) eller ibland en celsius
Men vid undantag kan jag använda mig av en färdig pwo i pulverform. Jag är riktigt känslig för pwo vad det gäller smak så slutar ofta med att jag häller ut allt ändå eller blir illamående heh, så blir inte särskillt ofta (Myproteins är dock godare än många andra) Rent koffein älskar jag verkligen! 
Koffeintabletter hittar ni –>KOFFEINTABLETTER
Koffeinpulver hittar ni –> KOFFEINPULVER
Färdig PWO hittar ni –> PRE WORKOUT

pwo

Innan eller under träning kan jag ibland (väldigt sällan dock) använda BCAA, som är en typ av aminosyror. De bidrar till muskeluppbyggnad och förhindrar nedbrytning! 
Jag har inte använt aminosyror på flera månader eftersom jag inte gillade smakerna på dom jag hade hemma. Men nu har jag fått hem nya från Myprotein som är godare, jag har smakerna “lemon lime” och “rasperry lemonade”. Rasperry är absolut favoriten!! 
Ni kan hitta BCCA på länken bredvid –> BCCA

Efter träning tar jag oftast proteinpulver, jag älskar proteinshakes och jag är ofta väldigt hungrig efter träning så det funkar perfekt för mig. 
Inget måste om man ändå ska hem och äta direkt efter eller hellre vill äta något annat efter. 
Jag kan också ta en shake som mellanmål om jag inte orkar göra något eller inte är hemma. Blandar då oftast med mjölk! 
Mina favoritsmaker är chocolate smooth, cookies & cream och mint chocolate. 
Grymma proteinpulver hittar ni via denna länk –> PROTEINPULVER

30 min innan läggdags tar jag ofta ZMA, det är en blandning av Zink, magnesium & vitamin b6. Många som tränar har ofta brist på Zink!
Dessa kan främja återhämtningen, förbättra styrka och uthållighet men det som jag märker mest är man sover mycket bättre och tyngre.
Helt ärligt så älskar jag ZMA, det är nog det ändå kosttilskotten man verkligen känner skillnad av direkt.
Jag vaknar alltid utvilad efter att ha tagit en tablett. 
Om ni känner er trötta på morgonen eller har svårt att sova bra så tycker jag ni ska testa ZMA. Speciellt om ni råkar lägga er senare än vanligt!
Ni hittar en burk på länken –> ZMA

Japp det var alltså alla. De jag använder absolut varje dag är egentligen bara multivitamin! :) Har ni frågor är det bara att kommentera!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats