Rygg & magpass med bilder på övningar | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Rygg & magpass med bilder på övningar

Hej på er :) 

Blev en ofrivillig vilodag igår, efter skolan städade jag hela lägenheten (för en gångs skull heh) och sedan åkte vi o storhandlade. Var också tvungen att göra mat och den blev inte klar förens kl 20 och jag kan verkligen inte få till ett bra pass om jag inte väntar typ 1-2 timmar efter en stor måltid. Så blev lite för sent! 

Men idag blir det dubbla pass eftersom jag är ledig, körde rygg & mage med Henrik imorse. Sedan ikväll blir det spinning med Hannah!
Är galet taggad faktiskt!!

Passet gick riktigt bra, lyckades sänka hjälpvikten på chinsen med flera kilo så det börjar gå framåt långsamt i alla fall. 
Blev vanliga övningar för ryggen – latsdrag, chins, smala rodd, breda rodd, enhands latsdrag och baksida axlar med  rep. 
Efteråt blev det mage, jag kände mig rätt trött efter ryggen så trodde inte det skulle bli särskilt bra men wow va fel jag hade. 

Första övningen hängande benlyft fick jag sån grym kontakt, hängde helt stilla utan att gunga och körde väldigt långsamt. Bästa övningen helt klart!
Som vanligt la jag fokus på nedre magmusklerna och även de yttre obliquesen. Supersetar nästan alltid 2 övningar tillsammans, alltså kör varannan. 
Det blev dessa övningar, ska se till att filma nästa gång alla mina favoritövningar men ni får lite bilder på de “konstiga” här under:

Hängande benlyft med böjda ben:
12×3

Obliques tvist (har absolut inget namn för denna men den är grym för de yttre sidomusklerna):
5 kg, 14×3 

V-sit ups med böjda ben på nedåt lutande bänk:
10×3 

Liggande benlyft + flutterkicks med raka ben på nedåtlutande bänk:
så mång jag orkade x3 

Flutterkicks är likadana fast man saxar med benen! 

Hängande benlyft i stolställning:
10×3 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats