Q/A, redigering, kontakt med rätt muskel & träningschema m.m | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Q/A, redigering, kontakt med rätt muskel & träningschema m.m

Vad använder du för smink? Vad använder du för redigeringsprogram när du fixar dina bilder? Tack på förhand.
Inget något speciellt egentligen. Foundation från Max factor, concealer “cover all blue” från Make up store, solpuder från H&M som shading, rouge från H&M, ögongbrynspenna från H&M och max factor false lash effect mascara!  

Jag använder Photoshop CS5.1 extended just nu, har inte köpt utan är en liten hacker så laddar programmet gratis + använder en keygen :)
 

Roligaste muskelgruppen att träna och varför? :)
Ben, med fokus på rumpa. Främst för att jag lägger mest fokus på att bygga rumpa och få till tonade ben men också för att det är dessa pass jag är starkast i och där man tar ut sig mest. Exempelvis marklyft eller knäböj. Men lika roligt att köra kickbacks bara för man får så bra kontakt så det bara bränner :)

 

Hej. När jag tränar rygg så tycker jag det känns mer i armarna än ryggen. Får liksom ingen kontakt med ryggmusklerna. Är det vanligt eller gör man då fel ? Vill ju göra rätt så man får resultat :) Tack för en bra blogg, du är grym.
Jaa jag skulle säga att det är rätt vanligt på vissa ryggövningar. Man aktiverar ju biceps och i vissa fall triceps i många ryggövningar. Speciellt i latsdrag eller rodd som är de absolut vanligaste övningarna. Man får försöka köra på låg vikt och se till att göra ett perfekt utförande och sedan höja ju starkare man blir. 
I latsdrag är det viktigt att hålla brett och att dra bak axlarna och försöka jobba med sidan av ryggen. 

 

Har du ett speciellt veckoschema du följer eller planerar du din träning veckovis? Brukar du planera dina pass i förväg eller kör du bara de du känner för när du väl är där? Hur brukar en veckas träningsupplägg se ut för dig? :)
Det är väldigt olika, vissa veckor har jag ett schema men oftast tränar jag det jag känner för och vad som “är på tur”. 
Blir rätt logiskt att jag delar upp muskelgrupperna och sedan kör de i ordning med bra vila emellan. Oftast lägger jag upp så att jag ej behöver köra med träningsvärk, försöker lägga cardio innan ben istället för efter. Rygg & ben med minst 1 dags vila eftersom jag kör marklyft på bendagen. Rumpa, mage & cardio minst 2 gånger och resterande 1 gång per vecka. Vilodagar har jag inte schemalagt utan tar när det behövs!

Jag planerar i princip alltid passen innan jag går till gymmet, för att ha en bra plan så man ej går runt och velar osv. Ibland ändras det självklart, beroende på dagsformen och om övningarna inte går att utföra just då. 

Denna veckas upplägg blir något såhär:

Måndag: Spinning + yoga
Tisdag: Rumpa + stretch
Onsdag: Rygg + mage
Torsdag: Axlar + triceps
Fredag: Mage? + spinning + stretch
Lördag: Ben + stretch
Söndag: Mage 

Bild från gårdagens träning, går framåt nu även om de tar långt tid och kräver mycket tålamod! 
IMG_4894

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats