Resultat av 2 veckor med bra mat | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Resultat av 2 veckor med bra mat

dagsform 25 mars
Idag är det 2 veckor sen jag bestämde mig för att göra en förändring. Under vintern blir man (jag i alla fall) ofta lite latare med kosten, det är kallt, mörkt och man vill ju bara ligga under en filt och äta massa gott. 
Det blir mycket filmkvällar hemma om man jämför med sommaren vilket leder till att det blir mer onyttigt. Någon kanske känner igen sig? 

Jag kände helt enkelt att jag stod still vad det gällde både form och träning. Jag körde på lite som vanligt, åt rätt mycket och ännu mer på helgerna.
Man blir ofta lite blind kan jag känna, om man tar en helg till exempel. Kunde äta lite sämre mat än vanligt, typ färdigköpt potatisgratäng, fet sås och något kött. 
Sen blev det typ 1 kg godis, choklad och kanske glass eller fikabröd? 
Självklart ska man äta vad man vill, men det går lätt till överdrift. Att vräka i sig 4000 kalorier på en dag är inte optimalt. Tro mig när jag säger att jag hade magvärk från helvetet och mådde illa tills dagen efter. 
Mitt sötsug ökade galet mycket och jag HATAR att känna ett beroende. 
 

Så jaa, bestämde mig i alla fall för att ta bort allt skit. Nu har jag ätit bara bra mat (protein, långsamma kolhydrater, bra fetter), jag räknar kalorier på ett ungefär bara för att ha ett hum om hur mycket jag bör äta under en dag. Funkar perfekt för MIG
Jag har även börjat köra lite mer cardio eller aa spinning blir det mest, främst för att jag älskar det och vill variera min träning. 
På helgen äter jag lite “godare” men försöker hålla mig borta från just godis i massvis då det som sagt kan spåra väldigt lätt. 

Jag mår så mycket bättre nu, alltså verkligen. Jag börjar se resultat på min kropp, jag är piggare och inte ett dugg uppblåst. Wihooo! 
Så nu kör vi på tills sommaren och det ska bli så spännande att se hur min kropp ser ut med lite mindre fett. 

Blden ovan är från idag, efter frukost. Ni ser säkert inte någon skillnad, lägger ju inte ut så jättemycket kroppsbilder och ibland även gamla bilder från sommaren osv. Men jag både ser och känner skillnad. Har tappat x antal kilon, tänker inte skriva ut siffror men främst vattenvikt som kommer av dålig mat. Men även cm runt midjan och låren. 
För mig handlar det mycket om att känna att man mår bra, känna sig stark och vältränad. Inte bara utseendet. 

//

Translation above my header, choose a random language if English doesn”t show!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Daniella

    Hej, 
    Ville bara säga att det är kul att jag hittade din blogg idag, vi är lite lika, jag har också börjat på en liten deff, då jag- som du, vill se lite mer resultat. Har också fastnat när det gäller vikt och utseende. Roligt att du visar vad du äter under en dag, det är jag nyfiken på då jag försöker äta så bra mat som möjligt. Planering är det bästa. Dina videos och bilder är också väldigt bra, man ser och förstår vad du menar.
     
    Vill bara säga det.
    Ha det bäst!

  2. Arw

    Wow :) tänkte själv börja imorgon eftersom att jag fallit av vagnen lite med stress och allting. Salt är och har varit min last i många år nu men ska nog kunna släppa det precis som jag gjort med sockret.

  3. Anonym

    Kan inte du skriva ett veckoschema vad du äter om dagarna?! Jag måste verkligen oclså komma igång och äta så och se ifall det blir någon annan förändring. Skulle vara sååå tacksam om du gjorde det.. :( Du går väldigt gärna maila om du vill! Stora kramen!

  4. Lisa

    Hur ofta tycker du att man kan unna sig utan att förstöra formen? Tex en glass eller choklad osv om man tränar o sköter kosten i övrigt?

Annons
stats