Vad vill NI läsa om? | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Vad vill NI läsa om?

Och så var det söndag igen. Inte mig emot, ser fram emot en ny vecka. En vecka närmare sommaren typ.. 
Livet är inte riktigt på topp alltså. Jag mår bra och träningen/kosten går riktigt bra. Men jag längtar hem så mycket. Hem till Norrköping, till familj, vänner, mina älskade katter och ALLT annat. Saknar liksom själva staden nästintill, känner mig inte hemma här i Umeå. Aldrig gjort.

Så nu känns det nästan som att jag bara går o väntar tills juni ska komma då jag äntligen får åka hem igen. 
Tycker inte om det där, visst det är kul att ha något att se fram emot. Men det är också viktigt att trivas för stunden. Så får försöka göra dessa två månader så bra som möjligt. Plugga, träna, äta och lägga ner mer tid på bloggen/instagram/youtube. Älskar ju att blogga och allt det där, men ibland finns det varken motivation eller några ideér.. 

Vad vill ni läsa om? Vad vill ni att jag skriver om? 
Känns som jag inte riktigt vet längre, så ibland blir det bara att jag inte skriver något istället. 

I all fall, denna vecka har varit otroligt viktig för mig när det handlar om kosten. Äntligen har jag hittar balans och mitt sötsug är borta, vilken förändring för mig som är en godisråtta! Det har börjat synas i spegeln vilket ger mig ännu mer motivation. 
Jag är dock lite delad fortfarande eftersom jag ändå ska göra GMU testerna om ca 1 månad, så måste försöka behålla muskelstyrkan. 
Ska köra marklyft imorgon så vi får se om jag ligger kvar på 80 kg, vill klara 85! Eller helst 90 hihi.

Bilden är från i fredags. Lördagar har jag ju lite mer fritt på kosten så idag är nog inte magen lika platt ;) 

dagsform 27 mars

Älskar min nya sport bh och shorts från Pierre Robert, de ser ut som Nike pro men är lite längre vilket är ett STORT plus! 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Malin

    Hej! Känns som att vi byter “liv” lite grann till hösten haha. Jag bor i Umeå nu men planen är att flytta till Norrköping för att plugga där. Hoppas på att trivas där!! 

  2. Jennifer

    Träningsvideor och recept är alltid roligt att läsa, men jag uppskattar allt du uppdaterar med! :)

  3. Jonna

    Hej! Jag skulle jätte gärna vilja se fler tipsmpå övningar, gärna alla möjliga och helst med bilder/videor på när du gör dom. Behöver nya bra övningar, för alla olika muskelgrupper i kroppen så det spelar ingen roll vilka sorters övningar. Kram och tack för EM bra blogg :)

  4. Jessica

    Men shit vilken fin form du är i..supersnygga axlar också.Ser ut som om du ska tävla i bikini fitness vilken dag som helst!

  5. Emily Eriksson

    Hej hej, måste bara säga först och främst att din blogg har varit en stor inspiration för mig, jag har läst den i snart ett år ungefär och jag har följt dina steg, känner mig nästan lite som en stolt mamma haha ;)
    Men lite tips på saker du skulle kunna göra är kanske lite fler och olika övningar.
    Du kan också göra som en Weekly challenge varje vecka eller månad eller så, och utmana dina läsare, t ex att man ska kunna i slutet av veckan stå i planka i 2 minuter eller något sånt.
    Det skulle också vara kul om du beskrev lite mer noggrant de övningar som du gör t ex hur lång tid de tar :)
    Älskar verkligen din blogg och du har verkligen förändrat mitt liv till det bättre tack! :)

  6. sofia

    Hej!
    har läst att du tränar för gmu testerna, jag har själv gjort gmun för ett år sedan och jobbar nu som deltidssoldat.

    Först & främst lycka till på testerna! Det är absolut inget avancerat och många klarar det fysiska testerna utan problem utan det är mer dom psykologiska testerna som är problemet för många hos psykologen.

    Ville mer säga att du inte behöver oroa dig över det fysiska, du har grymt bra form och klarar det där utan problem! Det gäller att man klarar den godkända nivån sen vad du får utöver den godkända nivån är något som de inte lägger så stor vikt i vid bedömningen som din helhet som soldat, utan det viktigaste är att du får bra resultat på datortestet och ett bra omdöme hos psykologen :-)

    Lycka till, din blogg är även super bra!

  7. Jessi

    Hade uppskattat bra recept med fisk och skaldjur.
    Och en bra kost, allt från frukost, lunch och middag :D
    Har svårt vad jag ska äta så hade behövt tips!

  8. Elise

    Hej!
    Jag har en fråga. Hur tycker du jag ska träna för att få bäst resultat? Jag har inte jättemycket tid till gymmet då jag rider 2-3gr i veckan. Det är ju dock också en slags träning…. Men när jag tar mig tid till gymmet försöker jag köra styrka, och varje måndag kör jag kondition (indoor walking). Ifall jag hinner mer försöker jag springa någon runda men då det är extremt mycket i skolan brukat jag inte hinna med det så ofta.
    Så, hur tycker du jag ska träna för att nå bästa resultat? Även kosten, vad ska man absolut inte äta eller vad ska man absolut äta? Eftersom jag bor hemma kan jag ju inte ändra allt trots att jag försöker ändra vissa saker…
    Känns som att jag står still i träningen, inget händer….
    Tacksam för svar! Älskar din blogg!

  9. Freja

    Gärna om du har några tips på vad man ska äta/inte äta om man har en svullen och uppblåst mage som vissa stunder gör ont? även tips på träningskläder hade uppskattats! :)

  10. Nina

    Håller med Ida. Gärna fler övningar du gillar. Sen hade det varit kul och lärorikt att få se av vad och hur mkt du äter, vet att sånt är induviduellt, men ändå bra att se lite hur andra som tränar mkt äter. En matdagbok då och då där man får se hur du äter en hel dag ex, det hade gjort mig glad :D

Annons
stats