Plyo för benen | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Plyo för benen

Eftersom jag har MMA tisdagar & torsdagar så vill jag inte ha träningsvärk dessa dagar. Man använder benen rätt mycket vid låsningar, brottningen och fysträningen, så istället för ett styrkepass idag körde jag ett HIIT / Plyo-pass med fokus på underkroppen. 

Försöker att passa in så jag kör ett hårt benpass på fredag eller lördag så träningsvärken är borta till tisdag, funkat mycket bra hittils. Sen blir det resten av kroppen lite när som, magen får dock mycket träning under MMA så lägger inte så mycket fokus på den nu. 
Tränar vad jag känner för och det jag tycker är roligt, sugen på att jobba på spänsten då detta är en av mina svagheter. Så blev mycket hopp idag! 

Började med 15 minuter på bandet, 6.0 i hastighet så ökade jag till 10% lutning. 
Tog lite inspiration från youtube innan men körde mest att improvisera, hittade ett hoppprep så hoppade mellan varje övning istället för att vila. 
Blev lite blandat, knäböj med hopp, utfall med hopp, knäböj med kickback, cursty lunges, utfall åt sidan osv. 

Fick dock lite ont i adduktormusklerna på vänstra benet (insidan), kändes som de var superstela och ihopdragna. Som en liten sträckning, inte alls skönt. 
Så blev att avslutade med lite lätt stretch, tror det var för jag hade lite träningsvärk sen innan. Men nu känns de bra! 

thumb_IMG_1636_1024 kopia

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats