Löppass med upplägg & tips | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Löppass med upplägg & tips

Står i skrivande stund på löpbandet, efter lite ändringar i skolschemat så valde jag att köra kvällsträning istället. 

Om jag ska vara ärlig så gick jag hem och sov 1 timme på soffan, haha studentlivet… Får skylla mig själv då vi var lediga hela förra veckan så jag tog tillfället i akt att ha sovmorgon i en vecka. Så att nu gå upp 07.00 är lite kämpigt. Men det är ju inte värre än att en celsius kan fixa det som tur är ;)

Idag var det “löpning” på schemat, måste faktiskt ha ett citattecken där då det inte riktigt kan klassas som riktig löpning ännu. Har ju som ni kanske vet haft problem med mina benhinnor, främst pga dåliga skor, för lite uppvärmning och framför allt har jag gått på tok för snabbt fram när det gäller både hastighet och sträcka. 

Så i början kommer mina löppass bestå av att vänja benen vid belastningen och att verkligen inte känna av någon smärta. Har gått jättebra hittills men längtar såklart tills jag kan börja höja hastigheten. Dagens pass la jag upp såhär: 
10 min lugn uppvärmning 6.0 hastighet + 10 min på 10% lutning 

Sedan körde jag “intervaller”:
5 min löpning på 8.0 hastighet 
5 min pw på 15% lutning på 5.0 hastighet 

Avslutade med:
10 min nedvarvning på 5.5 hastighet

Älskar att utnyttja lutningen när jag springer inomhus, är ju även grym träning för rumpan. Speciellt när man har lite träningsvärk kvar sen benpasset!

Nu ska jag stretcha lite och sedan hämta Edwin på sin fotbollsträning, sen avslutar vi dagen med paradise hotel-final!

  

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats