Knäböj + dag 3 tyngdlyftning | Ida Berg - En träningsblogg för alla

Ida Berg – En träningsblogg för alla

Annons

Knäböj + dag 3 tyngdlyftning

Var riktigt sugen på att köra lite tunga knäböj då det var några dagar sedan, så la till de på schemat.

Värmde som vanligt upp innan, denna gång 10 min cykel + rörlighetsövningar & dynamisk stretch.
Började därefter med knäböj:

20 kg – 10×1
40 kg – 8×1
60 kg – 6×1
80 kg – 5×5 
60 kg – 6×1

Kände mig faktiskt rätt stark över att jag klara 5×5 på 80 kg vilket jag för bara några månader sen kämpade att göra 2 repetitioner på. KUL att man blir starkare!
Tekniken kändes också bra, det jag behöver tänka på är bara att pressa ut knäna de sista repsen då de gäärna vill gå inåt när de blir tungt!

Sedan var det dags för lite ryckövningar:
Power snatch – 70% 3×5 (körde lite tyngre än 70% så 35 kg)
Snatch pull – 70% 3×5 (samma här, 35 kg)
Snatch balance + overhead squat – 70% 3 + 1 x5 (25 kg)

De två första har jag kört tidigare och de kändes bra, snatch balance är en övning jag gillar men är väldigt svag i så riktigt bra för mig. Samma med overhead squatsen!

En lite halvfuskig overhead squat där jag håller smalare än vanligt

 

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats